پردیس علامه طباطبایی خرم آباد

تشکیل کارگاه «هم اندیشی درس کارورزی»

به نام خدا گزارش کارگاه «هم اندیشی درس کارورزی» کارگاه «هم اندیشی درس کارورزی» با حضور معاونت پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، معاونین و کارشناس مسئولان آموزش و پرورش نواحی 1 و 2 ، سرپرست دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی لرستان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان، معاونت توسعه منابع انسانی و امور دانشجویی پردیس علامه، مدیران مدارس مجری کارورزی و مدرسان کارورزی پردیس علامه طباطبایی در محل سالن کنفرانس دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید . در این کارگاه آموزشی، آقای دکتر آقایی جودکی سرپرست پردیس علامه طباطبایی ضمن خیر مقدم ، کارورزی دانشجو معلمان را در منشور کیفیت آموزش ارزشمند توصیف کرد و اذعان داشتند که کارورزی پلی میان علم و عمل دانشجویان و فرصتی مناسب جهت استفاده از تجارب موفق معلمین و مدیران مدارس می باشد. ایشان اضافه نمودند که مدیران محترم مدارس لازم است طرز تلقی خود را نسبت به دانشجو معلمان مثبت جلوه دهند و با تعامل و همگرایی با دانشجو معلمان برخورد نمایند. آقای دکتر قبادیان مسئول کارورزی دانشجو معلمان انتظارات اساتید و دانشگاه را در خصوص اهمیت کارورزی به مدیران محترم مدارس بیان نمودند و خواهان نگاه مثبت فرایندی به این بحث مهم در آموزش و یادگیری بودند و از اساتید محترم کارورزی خواستند که بازدیدهای کیفی از کار دانشجو معلمان در مدارس را انجام دهند و بر نظم و انضباط کاری نیز تاکید داشتند. آقای عبدی پور معاونت پژوهشی نیروی انسانی نیز با اشاره به ساحت های تربیتی در سند تحول بنیادین بحث آموزش و یادگیری را خیلی مهم و جدی عنوان نمودند و از دانشجو معلمان به عنوان سرمایه های اجتماعی و آموزشی و نیروی انسانی کار آمد یاد کردند. آقای دکتر شمسایی معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان نیز در این جلسه کارورزی را نقطه عطف آموزش و نتیجه یادگیری علمی دانشجو معلمان در صحنه عمل و ارتباط با دانش آموزان دانست . وی عنوان داشتند ، باید به دنبال رشد حرفه ای معلمان و صلاحیت های علمی و ارتقای دانش و آگاهی آنان باشیم. در ادامه مدیران و کارشناسان حوزه آموزش حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات ، پیشنهادات و انتظارات خود را در خصوص کیفیت کار و کارایی دانشجو معلمان و .... در مدارس بیان داشتند و بر تعامل و همگرایی دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش نواحی 1 و 2 (مدیران مدارس درس کارورزی) و تشکیل این گونه جلسات آموزشی اشاره داشتند.