پردیس علامه طباطبایی خرم آباد

همایش ملی روان شناسی تربیتی

معرفی همایش ملی روان شناسی تربیتی

در دنیای پر مشغله امروزی، نقش دانش و شناخت علوم رفتاری بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و لازم است صاحب نظران، پژوهش­گران و اندیشمندان حوزه های مختلف روان شناسی و علوم رفتاری راهکارها و رهیافت های پژوهشی و علمی خود را برای رفاه و ارتقاء سلامت و بهتر زیستن افراد جامعه ارائه دهند. در این میان یکی از شاخه هایی که می تواند تأثیرات بسزایی در بهتر  شدن نظام های آموزشی داشته باشد، روان شناسی تربیتی است که با محور قرار دادن فرایندهای یاددهی و یادگیری در همه حوزه ها و کشف راهکارهای مطلوب می تواند مستقیماً در نظام های آموزشی ورود پیدا کند و اثرگذاری فراوانی بر فرایندهای شکل گیری زندگی سالم  و کسب مهارت­ های مناسب و مطلوب داشته باشد.

 اگر اولیا، مربیان، دانش آموزان و دانشجویان دانش مطلوبی از روان­ شناسی تربیتی داشته باشند و  قادر به شناخت توانایی، قابلیت ها و مهارت های خود بشوند، با سهولت بیشتری می توانند در مسیر اعتلا و موفقیت گام بردارند. با وجود چنین شرایطی، انگیزه های قابل ملاحظه ای به مثابه موتور محرکه و پیش برنده افراد، از درون فرد شکل می گیرد که می تواند افراد را در رسیدن به اهداف عالی و دستیابی به فرایندهای پیچیده ذهن از قبیل خلاقیت و ابتکار و نوآوری ها سوق دهد.

  بنابراین، با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و سایر سازمان های مشارکت کننده در نظر دارند یافته ها و نتایج پژوهش های جدید روان ­شناسی تربیتی و کاربرد آن­ ها در حوزه مختلف زندگی فردی، اجتماعی، تحصیلی و حرفه ای و شرایط مختلف را مورد بررسی قرار دهد تا شاهد ارتقاء کیفیت زندگی و بهزیستی افراد جامعه باشیم و کشور عزیزمان بیش از پیش در مسیر ترقی و توسعه پایدار قرار بگیرد.

                                                                                  دبیرخانه همایش ملی روان شناسی تربیتی

محورهای هایش
 کاربرد نظریه های رشد و یادگیری در نظام آموزشی
  • نظریه های یادگیری و انگیزش

  • راهبردهای مطالعه و یادگیری

  • شیوه های نوین یاددهی و یادگیری

  • نظریه های آموزشی و کاربرد آن ها در مقاطع مختلف تحصیلی

  • شیوه های اصلاح و تغییر رفتار 

  • شیوه های سنجش و ارزشیابی (توصیفی و کلاسیک) در نظام آموزشی

  • روان ­شناسی افراد با نیازهای ویژه و آموزش آن ها

  • مشکلات و مسایل روش شناختی پژوهشی در روان شناسی تربیتی

  • تفاوت های فردی در یادگیری و آموزش

  • روان شناسی معلم

  • اهمیت و جایگاه روان شناسی مثبت نگر در روان شناسی تربیتی

  • کاربرد نظریه های مدیریت  و رهبری در نظام آموزشی 

  • مبانی فلسفی و نظری روان­ شناسی تربیتی

آخرین مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات: 30 فروردین 1395
اعلام نتایج داوری مقالات: 20 اردیبهشت 1395
برگزاری کارگاه آموزشی: متعاقباً اعلام می شود
برگزاری همایش: 5 و 6 خرداد 1395

منبع خبر و سایت همایش: http://edupconf.ir/