پردیس علامه طباطبایی خرم آباد

تمدید ارسال مقاله به دومین همایش ملی تربیت معلم تا پایان بهمن ماه 94

از سوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان اعلام شد:

تمدید ارسال مقاله به دومین همایش ملی تربیت معلم تا پایان بهمن ماه 94

بمنظور ایجاد حضور حداکثری صاحب نظران و دانشجویان ، کمیته علمی دومین همایش ملی تربیت معلم ، ارسال مقالات را تا پایان بهمن ماه تمدید نمود . به این ترتیب افرادی که تا کنون چکیده خود را ارسال ننموده اند ، می توانند مقاله تمام متن خود را تا پایان بهمن ماه به آدرس اینترنتی دومین همایش ملی تربیت معلم hmt.cfu.ac.ir ارسال نمایند . اهداف و محورهای این همایش که اردیبهشت ماه ، همزمان با هفته معلم در اصفهان برگزار می گردد بشرح ذیل است :

اهداف همایش

1 .ایجاد فرصت برای تضارب آرا ء، بسط دانش بومی و به اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه های صاحب نظران تربیت معلم در سطح ملی

2 . ایجاد فرصت برای بازخوانی انتقادی سنت های تربیت معلم در ایران و جهان

3 . ایجاد بستر برای سیاست گذاری و برنامه ریزی در تربیت معلم و دست یابی به کیفیت برتر

4 . کمک به رسمیت یافتن تربیت معلم به عنوان یک عرصه تخصصی در جامعه ی علمی ایران

محورهای اصلی همایش

الف) اسناد فرادستی و مبانی در تربیت معلم

- سند تحول بنیادین و تربیت معلم

- نقشه جامع علمی کشور و تربیت معلم

- سند دانشگاه اسلامی و تربیت معلم

- اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

- سند برنامه درسی ملی و تربیت معلم

- تاریخ تحول تربیت معلم( در ایران و جهان)

- فلسفه تربیت معلم

- رسالت دانشگاه فرهنگیان و آینده تربیت معلم

ب) آموزش و برنامه های درسی تربیت معلم

- برنامه های درسی در تربیت معلم

- نقش و جایگاه کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم

- جایگاه و نقش برنامه های درسی غیررسمی ( انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایسنگی های معلمی

- جایگاه و نقش برنامه های درسی غیرمتشکل در دستیابی به شایسنگی های معلمی

- تربیت معلم در حوزه های خاص (تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری، آموزش و پرورش استثنایی(

- الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم

- قابلیت های بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان

سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان

ج) تحول و نوآوری در تربیت معلم

- دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده

- مدیریت تحول و نوآوری در تربیت معلم

- مدیریت دانش در تربیت معلم

- مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم

- نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم

- الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان( روایت پژوهی- درس پژوهی- اقدام پژوهی